Tandköttsinflammation

Smärta är bara förnamnet! Lagade ju mitt första hål i onsdags och har haft sjukt ont i munnen efter det, är helt blå runt visdomstanden och de bakre tänderna. Ringde tandläkaren idag och fick akuttid där de konstaterade att för det första så var lagningen för hög så de gick dem slipa bort och sen hade något band som man har runt tänderna när man borrar skurit ned i tandköttet och fastnat så nu har jag tydligen en extrem infektion! Tack för den, precis vad jag behövde.

Grät som en gris och svimmade hos tandläkarn och såg väl ut som shrek med mascara i hela ansiktet när jag gick därifrån..

Hur som helst så kan jag inte alla tugga mat så ska tydligen leva på soppa och dylikt i två veckor, gå till tandläkaren var 4:e dag för att se utvecklingen, skölja munnen med något weird bakterieskit, äta Alvedon för att lindra smärtan och om det fortfarande inte är över om 2 veckor äta antibiotika. Party! Äter just nu min älskade fruktpuré och tittar på dear John med Carro och Carro, ikväll ska jag hem och bli ompysslad av min älskade mamma och pappa! Tur att jag har dem..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0