Planer innan studenten

Veckorna fram till påsklovet: Träna, sköta skolan bättre, förtära mindre alkohol mindre än vanligt, åka till Mariestad någon helg för att träffa en killkompis och supa skallen av mig tillsammans med Caroline, bosätta mig hos Caroline då hennes föräldrar drar till Thailand. Ja det är väl det jag vet just nu.

Påsklov: STUDENTSKIVAN PÅ SKÄRTORSDAGEN!!! (övertaggad redan).

Några oklara datum i mars el. april: Åker till London en lång-weekend med familjen. Drar även en lång-weekend till Sälen med familjen så som det ser ut nu. Underbart!

Efter påsklov: Ska kötta röven av mig på gymmet, leva på sallad och vara en törrfitta.

26-29 April: Klassen drar till Stockholm på studieresa, stannar då kvar till söndagen. Blir partyparty med vänner!

25 Maj-1 Juni: Studentresa till Ayia Napa med klassen och massa andra 3:or från Karlskoga. Köra fullast vinner dygnet runt i en vecka.

12-4 Juni: Troligen vara i en extrem koma. Försöka sola solarium iallafall!

5 Juni: Studentbalen!

6 Juni: Ledigt, Sveriges nationaldag.

8 Juni: STUDENTEN!!!!! Vara världens lyckligaste människa!

Efter studenten vill jag känna mig fri. Vill inte och har inte sökt in på något universitet än. Jag ska nog ta ett år ifrån det och bara leva. Jobba så att jag får pengar och sen se världen. Ta allt som det kommer och inte behöva tänka på några som helst konsekvenser! Jag vill resa. Inom Sverige och uppelva saker, möta nya människor och utväxla erfarenheter. Vill även resa runt i Asien eller Afrika. Se saker människor inte sett. Jag vill typ klättra upp för berg, galoppera på stränder, rädda utrotningshotade djur och hjälpa fattiga barn. Får se hur mycket som blir av. Men jag vill inte sitta vid en skolbänk och känna att jag måste prestera mitt yttersta hela tiden. Vill andas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0