Detox

Detox: Så ska du äta
 Uteslut alkohol, rökning och kaffe
 Dra ner på saltet
 Undvik halv och helfabrikat
 Ta bort socker, vitt mjöl och alla typer av sötsaker, kakor, glass, även söta lightprodukter.
 Ät massor med frukt och grönsaker, gärna ekologiska.
 Välj fiberrika kolhydratkällor med lågt GI
 Ät gärna vegetariskt men glöm inte bort proteinet i form av exempelvis bönor
 Drick mycket vatten, gärna med pressad citron
 Drick örtte och grönt te i stället för kaffe

Imorgon kör jag igång med detox, ska ju sluta röka inför bröstförstoringen så tänkte att imorgon kör jag! Ska bara ta slut på det ciggpaket jag köpte idag sen så är det färdigt. Känns som en bra start att då börja med detox. Frågan är bara om jag kommer lyckas hålla dessa matvanor i två veckor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0