Garlicmaniac

Rast fram till marknadsföringslektionen och därefter återstår en mattelektion. Jag och Miranda har varit och käkat ute och jag känner hur det väller fram vitlökslukt ur käften på mig. Själv så njuter jag stenhårt av vitlöksdoften och smaken i käften, känner bara att jag kan döda någon med min andedräkt nu. Fresh 2 death! (Började plötsligt tänka på Agnes brutalt slaktande vitlöksrapar som hon rapade fram i mitt ansikte i gran canaria, mindre mysigt!) Idag så måste jag kötta på med pluggande, imorgon har jag mitt muntliga svenska nationella men jag har inte ens börjat, vad fan ska jag prata om? Gäller att vara så smörig och gay som möjligt iallafall, klassen lär tro att jag blivit frälst efter mitt tal.

På tal om något annat så sov jag faktiskt hemma inatt, fast Fredrik sov i och för sig hos mig. Räknas fortfarande som att jag är en duktig flicka som är hemma litegrann! Pappa försöker göra sig lustig och skickar sms där han skriver "ska jag hjälpa dig med adressändrig" etc. Jättekul! Imorgon ska jag försöka göra nytta, jag ska göra två prov och sen hålla svenska talet, efter skolan ska jag och Miranda troligtvis in till Örebro för att titta på en rättegång (Miranda måste göra det då hon läser rättskunskap och jag är snäll och följer med, plus det faktumet att det är sjukt spännande att titta på!) och efter det ska jag köra igång min julklapps-shopping. Mamma, pappa, moster, min bror och Fredrik ska få något. Vad är en helt annan femma. Jag har noll fantasi, orkar inte köpa typ en prydnad till mamma och slips till pappa, standard presenter. Men vi får se. Woop woop tillbaka till skolan nu. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0