Individuella val

Beslutsångest! Jag har 200 poäng att välja individuella val. 200 poäng är alldeles för lite för allt jag vill göra. Jag skulle behöva 600 poäng, minst! Jag kommer utan tvekan att läsa utökat schema i 3;an. Problemet med att bo i Karlskoga är att skolan tydligen inte har "resurser" till att man ska få läsa utökat schema. Fattiga jävla skola. Ge mig Östra real tillbaka, där var det annat!

Min plan är än så länge att läsa Matematik C + Engelska C som mina 200 poäng. Därefter vill jag utöka mitt schema med att läsa Globalkunskap B, Psykologi B, Historia B (jag hatar historia men man får meriter på juridiklinjen på universitetet om man läst det) och turism. Varför tursim? Jo, världens tattigaste ämne som man lätt får mvg i. Bra att ha för att byta ut ett vg i en annan kurs. Vill läsa ytterliggare fler ämnen men vi får se om det går. Håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0