Bra start på lovet..

Sitter hemma hos Johanna, precis kommit hem från akuten... Började med att vi var ute i stallet och red, krut som Caroline då red på skenade iväg och lyckades på något vis kasta av henne, var inte där när det hände men när jag galopperat dit jag senast såg henne så såg jag bara krut springa själv, hittade sen Caroline avtuppad bredvid sen stor hög virke som hon uppenbarligen blivit inkastad i. Hon hade ingen känsel i benen och kunde inte röra sig så vi ringde ambulans och åkte fort som satan till akuten där låg fastspänd med nackkrage och hela köret. Hon fick röntga hela kroppen och det är ingen fara med ryggraden eller nacken, hon har "bara" fått en ordentlig smäll och hennes axel var ur led. Runt 5 timmar efter olyckan är vi hemma igen och Caroline (som de ville skulle ligga kvar över natten) är hemma hos sig, troligen däckad efter alla roligheter de spruta i henne. Nu ska jag tänka på något roligare, haft panik hela dagen.. Stackars fina Caroline! Slänger upp en förvriden bild jag tog på henne när hon vaknat, nussen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0