What if...

Satt och dagdrömde på bussen hem... Såg en skylt om triss-lotter (tror jag det var) där man nu hade chans att vinna 134 miljoner, så började jag tänka.. Vad skulle jag göra om jag vann de pengarna, och vad skulle andra människor göra med dem? Ta mig inte som en super ytlig människa men såhär planerar jag pengarna:

1. Först och främst skulle jag donera minst 20 miljoner till hjälporganistitoner, men faktiskt inte för människor utan olika katthem, de som även hjälper djur som misshandlas, vanvårdas etc. i Sverige (de är beroende av donationer, vilket är vad de får ALLA sina inkomster ifrån).

2. Operera mig, bort med min stora näsa, bort med en jävla massa kilo, bort med dubbelhakan, ansiktslyft, större bröst.

3. Köpa ett hus till mig och mina föräldrar, eller snarare en jävligt fin lägenhet i innerstan i Stockholm, som både jag, mina föräldrar och min bror kan bo i när vi är i Stockholm, och som jag så småning om kan flytta till.

4. Shoppa kläder i mängder, skor, jackor, väskor, allt! Dessutom göra en hårförlängning, inte en såndär b-förlängning som man kan göra för typ 4000 kronor i Stockholm som håller i några månader, utan en riktigt bra.

5. Ge släktingar och vänner pengar, speciellt min moster som är lite som min "andra mamma". Finns inte mer att säga, hon är värd allt i världen.

6. Resa världen runt, se allt och uppleva allt. Bjuda med kompisar och familj.

7. Ta ett jobb som volontär, exempelvis i Afrika. Helst vill jag jobba med djur, allt från att rädda utrotningshotade arter, till att rädda djur från tjuvskytte eller rädda skadade djur. Sjukt roligt!

8. Anställa en kock åt mamma, hon tjatar alltid om hur trevligt det skulle vara. Typ att få GOD nyttig mat lagad till sig varje dag, det enda nyttiga jag vet är typ sallad, lite enformigt?

Saker jag INTE skulle göra:

1. Hoppa av gymnasiet, hur mycket pengar jag än vinner så kommer jag alltid att gå klart gymnasiet, utbildning är viktigt  hur rik du än är. Det är allmänbildning, och i skolan träffar du dina vänner dessutom.

2. Bränna allt direkt, fast det är väl lite svårt med så mycket, men jag vill ha kvar pengar till både barn och barnbarn.

3. Bli bortskämd. Eller ja, kanske svårt men försöka att inte bli det, och snoffsig och tro att jag är bäst på allt bara för att jag har pengar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

GREAT SUCCESS SÄGER JAG BARA ! :D keep on dreaming, dock

2010-09-15 @ 16:20:41
Postat av: Jonasmette

nice site keep it up ok

2011-03-08 @ 14:31:18
URL: http://jonasmette.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0