Politisk debatt i skolan

En hel del inställda lektioner idag, istället var det politiskt debatt i skolan mellan de olika partierna. Själv tycker jag att sånt är jävligt roligt och intressant. Däremot kan man ju bli smått irriterad på vissa saker, som bla. hur respektlösa somliga kandiderande riksdagsledamoter kan vara, de sitter där och ska representera sitt parti på bästa möjliga sätt, framföra partiets åsikter och diskutera med de andra medverkande angående olika lösningar i olika senarier. Istället sitter denna kille och hånar de andra när de pratar, skrattar, göra narr av dem, är sarcistisk hälften av tiden då han öppnar käften och svär som bara den, är det ett bra sätt att framställa sig själv och sitt parti? Jag skulle skämmas precis lika mycket som moderat-kandidaten betedde sig likadant, det är bara pinsamt.. Smart drag vänsterpartiet..... Ni har lyckats skämma ut er mer än vanligt tillochmed, inte illa.


Publiken skulle ju också kunna lära sig ett och ett annat om respekt. Oavsett vilken politiskställning man har så ska man visa respekt. Bara för att jag är moderat så betyder inte det att jag ska sitta och skrika, bua och avbryta socialdemokraterna varje gång de pratar. De har rätt till en åsikt de med, även om jag oftast tycker den är riktigt idiotisk. Men publiken (varav i den nya skolan jag går i är jävligt röd) satt och buade och skrek saker för att avbryta och förstöra varje gång alliansen pratade, tycker det är så jävla onödigt. Försör ju bara hela debatten.

Nej nu har jag skrivit en massa, frågan är om NÅGON kommer läsa detta. Dags för idol för min del! PUSS



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0