Day 3

My parents.

Jag är antagligen världens mest svensson människa på denna jord. Vi bor i vår villa, kör våra två volvo bilar, mina föräldrar är gifta, vi har vara två katter, min  pappa är den där gubbiga pappan med värdelös humor och kagge, mamma städar ständigt och hon och jag kan prata om allt mellan himmel och jord.

Jag tror aldrig jag inser hur lyckligt lottad jag är som har så fantastiska föräldrar. Det går inte att beskriva med ord hur mycket mina föräldrar betyder för mig. Klart jag bråkar med mina föräldrar, det gör ju alla. Men det är inte ofta, och  inte heller så seriöst. Vi kan liksom inte bråka ordentligt, vi känner varandra för bra.

Min mamma är den som jag altlid pratar med, och då menar jag om allt. Allt från personliga problem, till om vänner har problem, till alkohol och skolan. Många av mina vänner som kanske inte har den bästa relationen med sin mamma eller sina föräldrar brukar också prata med min mamma. Mamma och jag delar exakt samma humor också, är vi ute och handlar och ser något roligt så behöver vi inte säga ett ord, det räcker med en blick och så börjar vi båda skratta.

Min pappa är genomsnäll. Han känner verkligen mig och jag kan lita på honom till hundra procent. Trots hans extremt dåliga humor och tråkiga skämt så kan han göra mig glad på en sekund. Pappa är väl den i familjen som har lite mer "pondus" om man säger så. Jag har nog en annan slags respekt för pappa än mamma. (Jag har stor respekt för båda fortfarande) Nej men jag och pappa har våra speciella saker som vi gör, bla. alltid när vi kör till Stockholm så köper vi sjukt mycket godis, sätter på musik i bilen så att hela bilen vibrerar pga. basen och sjunger som bara den.

Vad mer kan man säga? Min pappa är 51 och mamma 49 år. Pappa jobbar som mäklare i Karlskoga på svensk fastighetsförmedling och det är därför som jag har flyttat hit. Mamma jobbar på försäkringskassan i Örebro. De har varit tillsammans i över 30 år och gifta i 20. Min pappa är världens mest generösa och min mamma är den snåla i familjen. Lite så som det blir en bra kombination! Båda mina föräldrar är rätt "stora" eller vad man nu ska säga. Det bryr jag mig inte ett piss på, mina föräldrar är något utav det jag är stoltast över här i livet. Men nej nu vet ni det. Om någon nu skulle läsa detta. PUSS


Mamma och pappa när vi var ute på glasbottnad katamaran
i sommras, Gran Canaria. :)


Kommentarer
Postat av: Sigmundmiriam

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.

2011-02-02 @ 13:34:01
URL: http://sigmundmiriam.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0