plagiat kläder

Asså åh jag måste bara få ur mig detta. Tankarna gnager typ i mig. Jag klarar inte av alla dessa människor med falska märkeskläder. Främst jackor dock för det är väl det mest idiotiska som finns..

Canada goose/fjällräven jackor.
1. För det första så är dom falska allmänt fula, på canada goose jackorna så är pälsen på luvan sjukt ful och jackan ser sliten ut och fjällräven ser sliten, billig och bara allmänt stort NEJ.

2. Dessa jackor är inte ens varma, en falsk canada goose/fjällräven har otroligt dålig stoppning, dvs att dom är kallare än dom äkta, och det är inte lite det! En vanlig everestjacka från typ Stadium är mycket varmare.

3. Dunet och "pälsen" till dessa jackor tas fram på ett vidrigt sett, så billigt som möjligt i länder såsom Kina, Thailand och Indien. Djuren plockas levande, lever i förfärliga förhållanden och blir utsatt för våld dagligen. Jag tycker fan det är sjukt att man sen kan gå runt med en sådan jacka som sponsrar sådant.


Grejen med blandannat fjällräven (som jag har själv) är ju just det att den ska vara varm. Den är ju ärligt talat ful som stryk men ingen jacka är så varm som en äkta fjällräven. Grejen med fjällräven är ju att det är "två jackor i ett" såsom skaparen själv uttrycker det. Lager på lager metoden gör det ju varmare. Att ha en falsk som inte ens är varm har ju förstört hela meningen med jackan, eller?

Vad jag försöker säga är att fan köp en jävla everest jacka eller sånt istället, jag menar alla har väl inte lust att lägga ut 5000-9000 kr på en jacka? Man kan ju liksom ha andra prioriteringar i livet. Men lägg inte ner pengar på att köpa en falsk istället, det gynnar ju ingen. Det är ju inte direkt så att någon kommer döma dig för att du har en vanlig jacka från stadium, intersport eller hm typ? Jag tror folk dömer andra mer när man går i falska kläder. Det är inget fel med att inte ha råd/överhvudtaget lust att lägga så mycket pengar på en jacka, man kanske hellre spenderar pengarna på något annat. Men fan köp inte falska saker, det ser förjävligt ut!



Två falska goose. Ena med mörk "tanig" päls och den andra med klarvit päls. Dessutom sitter fan märket helt snett på den första, fan vad snyggt..


Canada goose expedition - exakt sån jag har (fast brun)


Kommentarer
Postat av: marlie

FYFAN VAD JAG HÅLLER MED!!!!!

2010-12-02 @ 21:47:56
URL: http://marlies.blogg.se/
Postat av: marlie

HÅLLER MED SÅ JÄVLA MYCKET!!!!

2010-12-02 @ 21:50:21
URL: http://marlies.blogg.se/
Postat av: rebekah

den blåa va endå fin

2011-09-18 @ 15:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0